Sila klik link bawah...

Monday, July 22

Keindahan Masjidil Haram Mekah dan Kaabah Serta Video Buat Renungan Kita Semua

 
Masjidil Haram Mekah.
 


 
 

 
Waktu siang
 
 

Waktu malam

 
Pemandangan di siang hari.
 
 
 
 Pemandangan di waktu malam.
 
 


Subhanallah.. Tiada tempat yang indah di dunia ini selain rumah Allah SWT.

 




Maaf mungkin gambar2 di atas pernah dipaparkan di blog ini satu ketika dahulu...



p/s : Memang sengaja mengimbau kenangan sewaktu di Tanah Suci pada tahun lepas..

Sangat tersentuh tatkala menonton video di bawah.. Betapa Rasulullah SAW mencintai umatnya.. Sama-samalah kita memperbanyakkan selawat ke atas junjungan kita Rasullulah SAW. Semoga kita akan mendapat syafaat daripada Rasulullah di akhirat kelak.... Insha Allah

 
 
 
Kredit : HappyCircleSoton (Akaun Youtube)
 

9 comments:

  1. Bertuahnya Cikgu dah merasai pengalaman ke sana...Saya tunjukkan gambar2 ni kat ayah saya yg kebetulan ada di sebelah saya ni..hihihi..ayah saya pun mengimbau kenangan beliau...tahun 2012 beliau & mak saya tunaikan Haji...doakan saya & wife di anugerahkan rezeki dapat ke sana ya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daddy Ziyyad : Syukur Alhamdulillah sebab Allah beri saya kesempatan berkunjung ke sana.. Insha Allah saya doakan agar Doc dan isteri dapat juga jejakkan kaki dan menunaikan umrah satu hari nanti.. Saya pergi pada tahun yg sama dengan mak ayah Doc.. Lepas ni kalau dapat ke Masjidil Haram Mekah, pemandangan dah berbeza dan tentu banyak perubahan yang berlaku demi keselesaan para tetamu Allah.

      Delete
  2. Alhamdulillah.... sampai juga akk ke sana... nice pic... cantiknya Mekah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dwaty : Alhamdulillah.. macam tak percaya yg akak pernah jejakkan kaki di Tanah Suci.. Ini baru melihat pada gambar, Bayangkan kalau dwaty lihat dan berada di sana.. memang speechless..

      Delete
  3. Berita hari ini Nur, tempat tawaf yg di tutup kerana upgrade renovation dah dibuka hari ini. Masa kakak pergi hari itu nak ke tempat sa'e kena masuk ikut tepi maqam Ibrahim, masuk dari marwah bhgn tengah baru ke Sofa, tak boleh terus panjat tangga sebelah kaabah ke Sofa mungkin sekarang dah bolehlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zakie : Kak, semua tu untuk keselesaan dan kemudahan para jemaah.. Lepas ni, kalau dapat pergi ke sana lagi, tentu dah banyak perubahan.

      Delete
  4. Bertuahnya dah sampaikan kaki ke sana. Semoga ramai yang dapat ke sana nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qashmere : Moga Qashmere jua dapat jejakkan kaki ke sana.. Banyakkan berdoa. Insha Allah.

      Delete
  5. Subhanallah...cantiknya. Smoga saya dapat menjejakkan kaki ke sini.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Kids Birthday tickers

Klik...Klik...