Sila klik link bawah...

Monday, January 2

15 Peranan Guru & Cabaran Guru






p/s : Slaid powerpoint ini diperolehi ketika menghadiri mesyuarat untuk sesi persekolahan baru 2012.

"Semoga diriku menjadi insan yang lebih penyabar untuk tahun ini. Amin."






18 comments:

  1. bukan senang nak jadi cikgu... syabas ya...

    ReplyDelete
  2. Salam dear...:)
    Izinkan akak copy yaa..akak nak letak lam Bilik Gerakan sekolah akak..InsyaAllah..;)

    ReplyDelete
  3. Smoga azAm tahun ni tercapai.
    Slamat tahun baru.
    :)

    ReplyDelete
  4. guru skrg kena jd serba boleh. peranan kita di sekolah n negara x ada penghujungnya.

    Jangan Beri Ruang Malaysia Jadi Syurga

    ReplyDelete
  5. guru tidak terbatas kepada mendidk anak2 bangsa sahaja.

    selamat memulakan tugas di sesi persekolahan yg baru :)

    ReplyDelete
  6. jadik cikgu bukan senang..hanya org yg ikhlas je mampu jadi guru dalam erti kata sebenarnya..

    ReplyDelete
  7. insya Allah.. semoga kita akan jadi cikgu2 yang berguna utk anak didik bangsa kita.. insya Allah

    ReplyDelete
  8. Besarnya tanggungjawab yang dipikul. Semoga dipermudahkan olehNya

    ReplyDelete
  9. selamat kembali bertugas...
    terima kasih atas ingatan tersebut, moga bertambah semangat dan kuat..

    Sebenarnya dah seminggu akak ke sekolah untuk membuat persediaan tahun 2012 ..rasa2nya Nur pun begitu, kan

    ReplyDelete
  10. Pegang pada lagu ni ye Cikgu Nur..

    Kami guru Malaysia
    Berikrar dan berjanji
    Mendidik dan memimpin
    Putra putri negara kita
    Pada Seri Paduka
    Kami tumpahkan setia
    Rukun Negara kita
    Panduan hidup kami semua

    Di bidang pembangunan
    Kami tetap bersama
    Membantu, membina
    Negara yang tercinta
    Amanah yang diberi
    Kami tak persiakan
    APA YANG KAMI JANJI
    TUNAI TETAP KAMI TUNAIKAN!!!

    ReplyDelete
  11. Semalam pergi daftar Intan ke TIngkatan 1, best sangat.........suka pergi sekolah.

    Ada kenangan manis dgn sekolah dan persekitarannya kerana suami adalah AJK Penaja PIBG sewaktu sekolah baru dibuka, anak sulung adalah pelajar pengambilan pertama... kami anak beranak selalu pergi sekolah...tolong kemas, tolong create taman... walau ada ramai cikgu yang silih berganti, masih ada ramai lagi yang mengenali.

    ReplyDelete
  12. seorang ibu pun menepati semua peranan tu.. cuma yg ke 11 tu kena tukor Pengikut/akur perintang Allah swt.. ;)


    Selamat tahun baru Nur & semoga terus berdedikasi sbg pendidik..

    ReplyDelete
  13. semoga terus bersemangat dalam menjalankan tugas..salam kenal

    ReplyDelete
  14. singgah sini

    kisahamrara.blogspot.com jom join

    ReplyDelete
  15. mulianya tugas seorang guru :). Singgah blogwalking, baca entry dan drop komen :)

    ReplyDelete
  16. betapa berat dan mencabar tugas guru..semoga kita dapat laksanakan sebaik mungkin.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...