Sila klik link bawah...

Tuesday, May 22

Hargailah Isteri Anda


BIAR DIA BERANAK SELALU

Mulianya seorang isteri disisi Allah...
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak

Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka
kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak..
Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka ......

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia..

Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap pada waktu itu sembahyang terbaik darinya.

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari,
Bila dah bersalin tu, susukanlah anak..
jangan takut "kendur" atau menggelebeh pulak..
Si suami pulak, jangan la berebut dengan anak untuk menyusu pulak.

Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah ,

Tapi bila dah habis cuti tu.....layanlah suami..
"offer" lah pada suami,
Nabi bersabda : berjimak dgn isteri itu pahala.
jangan buat deekkk jeee,
Jangan buat alasan itu dan ini pulak.
Ingat tu si isteri yee!!! Kata nak pahala lebih.

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. ...
sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya...

Satu lagi berita gembira untuk wanita,
Sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya,
Lahir saja bayi seluruh dosanya habis..

Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita,
jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

Untuk peringatan semua wanita yang bersuami
seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala
tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan
terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima
di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.
Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid
atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Allah ke atasnya jua..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian
Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya,
jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.
Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan
isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.

Sumber ini diambil dari  : http://irbasmad.blogspot.com/2011/11/hargailah-isteri-anda.html

6 comments:

  1. assalamualaikum nur..alhamdulillah bila dapaat suami yang pandai menghargai isteri.

    ReplyDelete
  2. salam akak..smoga akk sihat2 hendaknya..besar pengorbanan seorg isteri kan?ciktom msh xberpeluang lg utk dpt title isteri..heee..smoga akk jadi isteri yg mithali..insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. hehe banyk tanggungjawab isteri...moga dapat dilakukan dengan ikhlas dan sebaik mungkin..

    ReplyDelete
  4. Comel jer watak2 burung dlm gmbr tu..hehe..

    Alhmdulillah,djadikn sbg seorg wanita n dberi ksmptn mjadi isteri n ibu.. Trm kasih ats pkongsian :-)

    ReplyDelete
  5. Sungguh padat dgn info yang bermanfaat...motivasi...semoga kita diberkati Allah sebagai seorang wanita....

    Selamat hari guru untuk Nur jugak yea...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...