Sila klik link bawah...

Thursday, December 26

Bunga Kemboja dan Orkid

 
Pohon kemboja yang berbunga di rumah Bonda.


 


Pokok bunga orkid milik abang sulung Nur yang turut berbunga.. Macam nak petik je... :)


 
Agak-agaknya apakah persamaan kedua-dua bunga ini?
.
.
.
.
.
.
.
Ini mungkin jawapannya... Kedua-dua mampu berkembang mekar dalam tempoh yang agak lama tanpa mengeluarkan bau yang harum.
 
 
p/s : Warga guru dah sibuk menghadiri mesyuarat. Sesi persekolahan pun dah hampir bermula. Selamat kembali bertugas buat rakan blogger yang bergelar pendidik... Nur pun dah mula mesyuarat pagi tadi.. :)
 

9 comments:

  1. bunga kemboja baunye harum.. tp slow je baunye.. menenangkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. LadyBird : Ada bau juga ye.. hmm.. lepas ni kena cium bunga tu... Tak perasan pula..

      Delete
  2. semua cantik nur..akak meeting ahad ni.selamt kembali bertugas nur

    ReplyDelete
  3. Cantiknya bunga2 tu..akak pun dah mula mesyuarat. Dah masuk 2 hari. Esok last mesyuarat..

    ReplyDelete
  4. Kak Zai suka bunga orkid tu...cantik.

    Selamat tahun baru dan kembali bertugas.

    ReplyDelete
  5. Cantiklah orkid tu Nur. Kakak suka orkid tapi selalu tanam susah nak berbunga

    ReplyDelete
  6. Salam Nur, selamat tahun baru. Cikgu mmg manjang sibuk, dari sekolah sampai kerumah. Malam pun buat kerja lagi....Nur sihat? lama tak update blog?

    ReplyDelete
  7. Aslmkm Nur cayang. Sorry ya lama Along tak singgah. Memang jarang bw dah skrg tapi Nur tetap Along ingati!

    ReplyDelete
  8. cantik betol bunga2 tu..QH mmg minat fresh flowers

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...