Sila klik link bawah...

Wednesday, February 1

Diari Suami Isteri

Kredit picture : Google search


BUKU HARIAN ISTERI-

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....



BUKU HARIAN SUAMI-

Hari ini LIVERPOOL kalah. SIOTTT!!! TULLL...

Sumber : Fwd Emel.



p/s : Pernah tak kes seumpama ini terjadi pada diri anda?







16 comments:

  1. Assalam nur..asam garam kehidupan..macam tu lah..
    cuma biasanya isteri yang lebih banyak membisu jika ada apa2..suami yang sibuk bertanya kenapa..

    ReplyDelete
  2. hehhehhhehe, suka bila membaca kisah2 suami isteri...
    tapi, sangat kasihan dengan si isteri yang kerap makan hati...

    ReplyDelete
  3. alahai...sabo jelah...nasib baik la tk pnh jadi kat kiter...coz dua2 fan bola, bila team kalah, sama2 bengang...hehehe..

    ReplyDelete
  4. isteri memang selalu cepat makan hati sorang2 kan..

    ReplyDelete
  5. Kalau kakak pulak bila merajuk kakak yg banyak diam, abang mana boleh diam dia akan usik sampai kita ketawa...

    ReplyDelete
  6. x pernah lak..biasanya kalau sy yg diam merajuk suami akan pujuk habis-habisan..

    ReplyDelete
  7. biasalah tu asam garam alam rumahtangga..sy klu merajuk selalu en suami pujuk,kadang2 beliau buat bodoh jer..makan hati la sorang2 haha..

    ReplyDelete
  8. so sweet....pasal bola jee...harap2 kita semua lebih matang krn sedia maklum tentang adat perlawanan..
    nice n3..

    ReplyDelete
  9. hehehe...pasal bola rupanya...nasib baik cik hubby kita tak cam tue..kalau boleh kalah...

    ReplyDelete
  10. Lupa...Thanks follow blog Cik Rose...dah follow sini...

    ReplyDelete
  11. Hehehe... Akak dah seminggu pasrah bila Manchester United gagal ke final. :(

    ReplyDelete
  12. salam,

    tq sudi singgah n follow my blog...

    erm, susah gak ngan org fanatik yer... tk pasal2 org yg tk salah terbabit sama, huhuhu...

    ReplyDelete
  13. ya ampunnnn psal bola je ke hehehe... btullah lenkali kita t.bleh sgt tlalu ikut emosi, kan. yg si suami plak... cakap trus trang kan senang ;D

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...