Sila klik link bawah...

Sunday, July 8

Balik Kampung - Cempedak Goreng (Part 5)


Ini menu minum petang semalam.
Memang agak sukar nak mencari buah ni. Cempedak ini Nur beli di kedai buah yang terletak berhampiran dengan Plaza Tol Ayer Hitam. Nur hanya beli sebiji, namun beratnya lebih kurang 3 kg dengan harga RM17. Musim cempedak dah pun bermula.





Anak2 saudara Nur sangat suka. Kami berebut2 untuk menikmatinya dan bijinya juga boleh dimakan., tapi jangan makan banyak2 nanti angin badan.

Maaf sangat seandainya gambar2 ini telah membuat kalian semua terliur.

BERSAMBUNG LAGI....

Ini list entri2 balik kampung yang lepas2 :



BERSAMBUNG LAGI...


p/ s : Jemput semua follower blog Cetusan Rasa untuk turut serta dalam GA Nur yang pertama. 
Klik pada banner di bawah untuk makluman lanjut.

(ada 2 hari sahaja lagi)




Ini bannernya GA Kak Ida 1001 resepi :









15 comments:

  1. musim cempedak dah start. Ohsem!

    Sebab saya sukaaa cempedak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gadis Bunga : hehe.. Sama la.. Akak pun suka juga :D

      Delete
  2. salam ukhwah nur...wanginya bau cempedak goreng! lama dh tak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak ummiaisyah : Wslm kak.. Memang kak, wangi semerbak harumnya satu rumah.. Dah musim, beli je..

      Delete
  3. Replies
    1. Pokok Manggis : Dah tentu.. Sedap sungguh! Yummy.. ;)

      Delete
  4. Replies
    1. Hanis MY : Memang sedap dear.. Dah lama benar tak makan.. :)

      Delete
  5. salam nur..sedapnya cempedak goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Acik Erna : Wslm kak.. Sememangnya kak.. Nikmat.. :)

      Delete
  6. nasib baik baru lepas makan..hehe

    oo..biji dia tu boleh sebabkan angin ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu Naman : Ic makan cempedak jugak ke..

      Iye.. Makan banyak, nanti senang buang angin aka kentut berderap2.. Hehe

      Delete
  7. asslm Kak Nur...wah bestnya balik kg...sgt rindu bile tgk ke semua gambo bdr klg tu semua...dh bykkan prubahan sedikit demi sedikit...

    sedapnye tgk cempedak goreng tu...tbau2 spi ke sni haa...blurppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qaseh Honey : Wslm.. QH dah lama tak datang Kluang ye.. Dah banyak sangat perubahan, lain sangat2 dan bertambah sesak jalan rayanya.

      Nanti datang Kluang, bagitau akak ye.. Sorry buat orang sana terliur.. :)

      Delete
  8. Memang layan makan Cempedak goreng sebagai minum petang.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...