Sila klik link bawah...

Wednesday, October 31

Edisi Cuci Mata : Menu Hidangan BBQ











 
Terlanjur berkumpul bersama seluruh adik-beradik sempena cuti Hari Raya Aidiladha, kami  sekeluarga bergotong-royong membuat sedikit majlis makan2 BBQ. Ikutkan ada menu spaghetti dan laksa Johor. Nur terlupa nak snap gambar... :(
Inilah antara menu yang dihidangkan malam tu. Memang meriah dan malam tu kami semua tidur lena.. :)
 

28 comments:

  1. Bestnya gather2, gosip2, gelak2...akak rindu suasana itu. Sepertinya tahun ni tahun paling murung bagi akak tapi takpelah kan, dugaan Allah kita terima dgn redha.

    serius Nur, akak tak pernah buat bbq sendiri kalau tanpa kerjasama org lain, mmg tak berminat bakar membakar ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zana : Memang seronok kak.. Bila dah berkumpul ramai2, macam2 cerita yg dikongsi..

      Nur harap Kak Zana tidak terlalu memikirkan masalah tu.. Hidup ni memang sentiasa diuji. Andai kita sabar, Allah akan beri ganjaran yang setimpal di hari akhirat kelak.

      Nur pun kalau takde abang Nur yang sulung yang jadi orang kuat, memang kami adik-beradik tak dapat makan BBQ ni.. Kami hanya bantu sediakan menu2 sampinga je.. :)

      Delete
  2. Sedapnya kak.....
    Sama la kita...klau dah kumpul reramai tu.....bbq la jwabnya.....seronok kan.....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyifa Mustaffa : Memang sedap Syifa.. Kami sangat kenyang dan puas hati dapat makan juadah yang sedap dan lazat.. Lepas ni, kena banyak buat exercise la plak... (nak bakar kalori dan lemak2 yang terkumpul...hehe.. :) )

      Delete
  3. SeroNok Kalau buat bbq ni...dpt berkumpul ramai2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak kasihredha : Memang susah nak kumpulkan kami 7 beradik.. Memang seronok..

      Delete
  4. jamu mata kt cni pagi rabu...bestnya...nyum nyum...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zurina : Hehe.. maaflah ye, kalau gambar ni buat kalian terliur..

      Delete
  5. Replies
    1. Izan mama mia : Silakan.. jangan segan2.. hehe

      Delete
  6. Replies
    1. Diana : Itu sudah semestinya.. TQ sebab sudi singgah.. :)

      Delete
  7. Replies
    1. Kak Pen Biru : Oh air ni memang special.. Ini air tembikai strawberi.. Special sangat.. Semua yang minum mesti tambah sampai bergelas2.. hehe.. :)

      Delete
  8. Replies
    1. Izwa @ Mr. Eady : Alahai.. sorry ye..

      Delete
  9. Bara apinya nampak cantik boleh grill rata.

    ReplyDelete
  10. patut jemput akak jadi VVIP ni Nur... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Sari Yusa : Sorry la kak.. tak jemput sesiapa.. Gathering adik-beradik je..

      Delete
  11. Aduhai Nur...sedap2nya. Dah lama betul akak tak ada aktiviti BBQ. Dulu2 selalu juga, tapi now semua dah bz. Rindu dengan kemeriahan BBQ nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Aziela : Memang sedap kak.. Kami memang pakat2 dan bahagi2kan tugas.. Suka sangat bila dapat berkumpul ramai2.. Kalau semua ahli keluarga berkumpul, memang ada mastermind yang akan cadangkan BBQ ni.. :)

      Delete
  12. Replies
    1. Kak Kesuma Angsana : Sorry la Kak KA.. gambar2 ni buat akak terliur.

      Delete
  13. assalamualaikum nur....menyelerakan sungguh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Maszll : Waalaikummussalam kak.. memang sangat menyelerakan.. :D

      Delete
  14. x bleh tahan tekak ni tgok lamb tu...terus terigau2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suria Amanda : Alahai.. janganlah macam tu.. Sorry ye..

      TQ kerana sudi singgah blog Nur.. :)

      Delete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...