Sila klik link bawah...

Saturday, January 19

Mee Siput dan Sambal Tumis

Siapa suka mee siput?

 

10 comments:

  1. Kan hari tu saya pernah tuis entri pasal mee sanggul Johor ni. Tapi kerana saya pertama kali, dan kira tak pandai makan, lalu saya goreng saja, makan mcm keropok. Sambal tu tak reti buat.

    ReplyDelete
  2. Sedap tue mama..asz pnh try... :))

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar, tak pernah jumpa, tak pernah makan...Kat mana boleh beli ni ya? Saya Insya Allah 25hb ni balik JB :)

    ReplyDelete
  4. heeeee akak suka! akak suka!

    lama tak makan ni, nanti raya cina nak balik Muar, nak beli banyak2...
    selain goreng, mi siput ni akak celur lembut, pastu tumis ngan ikan bilis, bawang besar, cili dan kicap manis, sedddaaapppppppppppppp...........

    bila la raya cina nak sampai niiiiiiiiiii..............

    pesanan pada DZ, benda ni kalau pertama kali makan mmg agak pelik kat lidah, dia kena selalu makan, cecah ngan sambal tumis ker...lama2 ketagih....

    kan cikgu kan? gimme 5 cikgu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh lupa la cikgu, mi siput ni ada dua jenis, yg selalu org panggil mi sanggul tu mi dia agak leper, yg tu tak sedap, bukan mi siput ori, yg mi siput Johor punya ni rupa dia macam mi kuning yang disiput2 dan dijemur kering, yg ni baru la ori...bila goreng dgn betul mi dia menggerutu, betul tak cikgu, ok gimme 5 skali lagi, ngeeeee.....

      Delete
  5. tak pernah jumpa mee siput lagi..

    mesti lazat ni..

    ReplyDelete
  6. Senang. Semua rempah sudah ada tinggal hendak masak sahaja.

    ReplyDelete
  7. saya suka! kt mana la ada jual nih, susah betul nak dpt!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...