Sila klik link bawah...

Saturday, February 23

Catatan Ringkas Sewaktu Cuti CNY

 
 
Keadaan di Tol Ayer Hitam agak sibuk.
 
 
 

Pekan Rabu di bandar Kluang yang sedang dalam pembinaan.

 
Langit mendung..

 
Gunung Lambak tidak kelihatan dan diselimuti awan mendung.

 
Penangan makan limau mandarin waktu di kampung.. Ku menghidap batuk dan selesema. Masih belum pulih sepenuhnya sehingga ke hari ini. Malas nak ke klinik, hanya beli ubat-ubatan ini di farmasi sahaja.
 
 
 
Sebelum balik ke JB, sempat masak ubi rebus.
 
 
Ubi yang dibeli kali ni warnanya agak kuning..
 
 
 
Mencuba resepi baru bersama anak saudaraku, Najwa. Teringin nak makan ikan siakap masak 3 rasa.
 
 
Seperti biasa, internet jadi sumber rujukan. Jika ada yang ingin mencuba, sila rujuk blog ini >>> Resepi ikan siakap 3 Rasa
 
 
 
 
 
Kegemaranku.. Nur pernah kongsi resepinya dalam entri yang lepas >> Rujuk di sini Resepi Ayam goreng masak kicap lada hitam
 
 
 
 Sambal tumis ikan bilis.. Sambal tumis memang tak boleh tinggal. "Hantu sambal" katakan... :)
 

 
Menikmati keindahan di halaman rumah bonda. Banyak pokok bunga yang berbunga...
 
Anda juga boleh rujuk entri lama di SINI. 
 

 
 

 
 

 

9 comments:

  1. balik kampung memang best.....

    semua ada, masakan yang sedap, dapat tengok gunung ganang nyaman jer... sedapnya ubi rebus tu

    ReplyDelete
  2. wak pon sukak ubi godok rebus tuuu jugakk, ahhKs

    ReplyDelete
  3. terliur tengok gambar lauk2 tu..

    dah sihat ke?

    ReplyDelete
  4. byk2 kat atas tu ubi rebus paling best huhuhu

    ReplyDelete
  5. Air Hitam...Kluang...mmg dah lama saya tak pergi...
    Teringin sangat nak gi minum kopi makan roti bakar katr stesen keretapi Kluang tu...hihihih

    Harap2 nya batuk cikgu dah makin sembuh...

    ReplyDelete
  6. Bunga Jepun rumah MIL kakak warna putih Nur. Tengok yg mak Nur punya warna pink cantiklah...

    ReplyDelete
  7. eh eh org kluang ke? kikikikik CNY baru ni pun saya balik kluang, tetiba tgk dah ada pembinaan pasar rabu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...