Sila klik link bawah...

Wednesday, May 11

Fikir Nak Untung je !!!



Credit picture here

Salam buat semua..
Menyirap rasa darah bila dapat tahu ada pihak yang sanggup menipu pengguna dengan mengutip barang2 makanan seperti susu segar, susu pekat manis, serbuk coklat, lampin pakai buang, tuala wanita dan serbuk teh yang dah luput tarikh dan rosak untuk dijual pada orang awam. Barang2 ni mereka kutip daripada di tempat pembuangan sampah.

Bayangkan kalau kita atau anak2 kita yang terminum air coklat atau susu yang dah dibungkus semula dan dijual di kedai2 atau warung2, restoren2 dan kedai2 runcit.

Memang perbuatan yang melampau dan sungguh menjijikkan !!!

Syukurlah perbuatan keji daripada pihak yang tidak bertanggungjawab ini dah pun terbongkar. Tahniah buat pihak penguatkuasa yang menjalankan serbuan.

Untuk lihat berita lanjut sila klik di blog onscene.my di SINI dan blog Kak Kujie di SINI.

p/s : Jerebu dah kembali melanda negara kita.. Waktu2 macam ni kenalah kita semua kurangkan aktiviti luar dan dinasihatkan menggunakan topeng muka.

10 comments:

  1. aah semalam tgk..giler keji betul la..tk rsa bersalah lgsg.

    ReplyDelete
  2. Sepatutunya masa lupuskan barang ini kena lupus hingga tak nampak bentuk asal so dia orang tak boleh jual balik.

    Memang sakit hati kan....

    ReplyDelete
  3. Manusia sekarang fikir duit saja.

    Kena anak beranak dia baru dia tau.

    ReplyDelete
  4. ada jugak manusia jahat gitu rupanya...ish ish ish

    ReplyDelete
  5. .......apa laa nak jadi sekarang yaa..macam2 hal!!:(

    ReplyDelete
  6. Di negara barat ada mencari barangan makanan yang dibuang oleh pasaraya

    ReplyDelete
  7. Buat Nadiah Sidek,
    Memang teruk.. menganiaya orang je.

    Buat umialya,
    Itulah tak sangka mereka sanggup buat perkara macam ni.

    Buat Mrs. Fiza,
    Orang2 macam ni mesti dikenakan hukuman berat, baru mereka sedar sikit.

    Buat Kak Zakie,
    Betul tu kak.. Kalau tak dilupuskan betul2, nilah jadinya..

    Buat Mama Zhafran,
    Kat dunia2 ada macam2 jenis manusia.. Kena berwaspada selalu.

    Buat Kak Kartini,
    Semua orang ni fikir nak untung cepat je..

    Buat Saudara akubiomed,
    Rasanya kat mana2 pun kita akan jumpa orang2 tak bertanggungjawab macam ni.

    Buat hans0,
    Minta2 mereka ni dikenakan hukuman berat. Barulah mereka ni serik.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...