Sila klik link bawah...

Thursday, July 26

Merasa Keenakan Pavlova buat Pertama Kali




Salam buat semua,
Sebelum puasa hari tu, sempat merasa buat pertama kali desssert pavlova. Nur beli daripada kerani sekolah yang mengambil tempahan membuat kuih dan juga kek. Komen Nur, dessert ni agak manis dan jika makan banyak, mungkin agak muak.. Nasib la Nur beli dalam portion kecil sahaja dengan harga RM2.00.

Bila2 nanti teringin juga nak buat sendiri. Resepi yang berada di atas carian Google ialah resepi pavlova oleh Cik Mat Gebu. [Untuk lihat resepi, klik di SINI] . Nur perlu beli bahan2nya dahulu yang terdiri daripada aneka buah-buahan segar.

Hari ni Nur bakal berbuka dengan menu dari Pasar Ramadhan lagi iaitu laksa Johor dan kuih-muih tradisional. Malam nanti Nur post entri iftar ye. Petang ni nak berehat. Malam tadi stay-up menanda buku2 anak murid sehingga ke waktu sahur. Mengantuk benar mata ni.

Ok semua, selamat menyiapkan juadah berbuka. Salam Ramadhan dari Nur. Ada kesempatan Nur balas kunjungan rakan2 ye. Terima kasih kerana sudi datang dan menulis komen.

Sekian, wassalam.

p/s : Ramai yang bertanya bagaimana rasanya.. Komen Nur setelah menjamah dessert pavlova ini ia memang sedap, tapi bagi yang tidak gemar makanan manis, dessert ini sudah tentu bukan pilihan anda.


10 comments:

  1. alahaii sedapnya pavlova x pernah wat lg nie..tp pernah makan mmg sedappp:)

    ReplyDelete
  2. dya lm pena rsa lh pavlova nih..sedap k?

    ReplyDelete
  3. selalu wat jual ajer, sendiri pun jarang makan

    ReplyDelete
  4. Tak pernah makan gak sebab org kata manisss. Akak kurengg sket benda2 manis nie.. hehehehehe

    ReplyDelete
  5. lya mmg x pnh makan lagi.. sedap ke??

    ReplyDelete
  6. tak pernah makan pavlova. apatah lagi nak buat sendiri. kalau ada orang dekat2 kinabatangan yang buat ni, nak jugak beli.

    ReplyDelete
  7. errah xpenah merasa lagi pavlova ni

    ReplyDelete
  8. Memang sedap Pavlova. Kali pertama saya merasainya ketika di Adelaide Australia. Ketika saya dan kawan dijemputkan makan malam dirumah rakan mat salleh disana.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Kids Birthday tickers

Klik...Klik...