Sila klik link bawah...

Friday, August 17

Operasi Membuat Kuih Raya


Salam buat semua,
Tentu ramai rakan2 yang terlalu sibuk dengan persiapan akhir raya. Begitu juga dengan Nur yang baru hari semalam sempat meluangkan masa membuat beberapa biskut raya. Bila buat last minute ni, badan memang cepat letih. Namun, bila telah melihat hasilnya terasa sangat puas.

Tahun ni Nur memang bercadang nak buat sendiri beberapa biskut raya kegemaran dan juga kek. Hari ni Nur akan bakar beberapa biji kek pula. (hmm sempat ke..??)

Untuk resepi, Nur tangguh buat sementara kerana kesuntukan masa.
Ada ke rakan2 yang berminat dan inginkan resepi biskut2 raya Nur ni ?
Jika ada, sila tuliskan komen ye..

Selamat Hari Raya dan selamat pulang ke kampung halaman.
Berhati2 di jalan raya, ingatlah orang yang tersayang.

Sekian, wassalam.



Inilah biskut yang sempat Nur buat untuk tahun ni selain homemade choc chips cookies, lihat ENTRI INI.



My new baby beraksi...



 Bahan2 untuk membuat Biskut Suji Brunei (Kredit Cik Mat Gebu)


Aksi my new toy...




Biskut Suji Brunei sedang dibakar di dalam oven.


Sebelum dibakar.


Biskut Suji Brunei yang telah siap.



Nur membancuh 5 adunan Biskut Coklat Ovaltine (resepi Bonda Nur). Biskut ini menjadi kegemaran keluarga Nur termasuk saudara -mara.



Hasil bancuhan Biskut Suji Brunei bersama bahan untuk salut.



Biskut Suji (Resepi Bonda) buat cuma 1 adunan.



Biskut Suji (Resepi Bonda) sebelum dibakar.


Biskut Coklat Ovaltine sebelum dibakar.



Hidangan terhebat dari myChef.. Memang sedap.. :)

10 comments:

  1. Salam my dear..
    Rajinlah adik kita sorang ni...Akak baru smlm org dtg hantar biskut tempahan...berbalang2..:-)
    Pe2 hsl tgn kita buat lg puas ati kan nur..

    Slmt bersahur Dik

    ReplyDelete
  2. kak nur hantar sini sikit..nak g raya jauh...huhuhu

    ReplyDelete
  3. Dengan ada mesin kerja-kerja lebih mudah. :-)

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya, Nur.

    Selamat bergembira juga bersama keluarga tercinta. :)

    ReplyDelete
  5. Rajinnyer u...I semenjak kawin terus buat kuih tunjuk jer...ekeke

    ReplyDelete
  6. Aduhhh...jelesnyaaa tengok Nur buat kuih sedap2. Akak tak pernah langsung hasilkan kuih raya sendiri seumur hidup. Banyak sangat cabarannya...

    ReplyDelete
  7. Rajinnya adik buat kuih...akak main tunjuk2 jer...

    Selamat Hari Raya dik, maaf zahir dan batin...

    ReplyDelete
  8. hanboi..diam2 dah beberapa jenis biskut..teruskan usaha..
    nur..selamat hari raya dan maaf ye jika ada kekasaran dan gurau senda yg berlebihan..yg buruk dari akak, yang baik datang dari ilhamNya..moga ukhuwah berpanjangan dan bermanfaat..

    ReplyDelete
  9. Boleh saya minta resepi biskut ovaltin tu, dah lama cri xdpat. 😢

    ReplyDelete
  10. Boleh saya minta resepi biskut ovaltin tu, dah lama cri xdpat. 😢

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di dlm blog ini... Harap sudi singgah lagi.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik...Klik...